Soita meille      Kaleva: +358403589919   Lempäälä: +358403589929
Kalevan Autokoulu logo

AJOKORTIN TEORIA VIRTUAALI­OPETUKSENA

Kalevan Autokoulu | Tampere, Lempäälä

Suorita autokoulun teoriaopinnot kätevästi verkossa, vaikka mukavasti kotisohvallasi istuen. Virtuaalitunneillamme paikalla on aina koulutettu liikenneopettaja, jonka johdolla opiskelu sujuu laadukkaasti ja tehokkaasti, interaktiivisesti ja mukavalla ryhmähengellä.
Tunneilla on käytössä reaaliaikainen videoyhteys opettajan ja oppilaiden välillä. Virtuaaliopetuksessa käydään läpi samat asiat kuin luokkaopinnoissakin. Oppilailla on mahdollisuus myös keskustella ja kysyä opetukseen ja autokoulun suorittamiseen liittyvistä asioista, aivan kuten perinteisessä luokkahuoneessakin.

Oppitunneille osallistutaan tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen välityksellä. Käytössäsi on kaikkiin verkko-opintoihimme sisältyvä sähköinen oppimateriaali, joka sisältää teoriakoeharjoituksia, tasokokeita sekä sähköisen oppikirjan. Virtuaalisen oppitunnin kesto on 45 minuuttia, jonka jälkeen pidetään vartin tauko tuntien välissä.

Virtuaali­opetuksen ohjeet

Lue nämä ohjeet huolella ennen virtuaaliopiskelun aloittamista. Huomioithan, että sinun tulee ennen virtuaalitunneille osallistumista ilmoittautua kurssille autokoululla.
  • Virtuaalista teoriaopetusta varten tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen. Internetyhteytesi nopeus tulee olla vähintään 5 Mbit/s. Lisäksi tarvitset web-kameran ja mikrofonin. Mobiililaitteissa tulee olla etukamera, ja suosittelemme myös kuulokkeiden käyttämistä.
  • Ensimmäisellä kirjautumiskerralla sinun tulee rekisteröityä. Tämän jälkeen kirjaudut tunneille omalla sähköpostillasi ja valitsemallasi salasanalla.
  • Kirjautuminen kannattaa tehdä ajoissa, etenkin jos seuraat tuntia puhelimella tai tabletilla. Näin sinulle jää aikaa asentaa tarvittava Adobe Connect -sovellus. Suosittelemme kirjautumaan noin 15 minuuttia ennen tunnin alkua.
  • Virtuaaliopetuksen läsnäolijat kirjataan ylös teoriatuntien lopuksi. Hyväksytty läsnäolomerkintä vaatii, että olet ollut tunneilla ajoissa paikalla ja videoyhteyden päässä koko opetuksen ajan. Huomioithan, että läsnäolomerkinnät päivittyvät noin päivän viiveellä.
  • Jos olet tunnilta myöhässä, ei läsnäoloasi välttämättä hyväksytä, vaikka olisit kuunnellut tunnin loppuun asti.
  • Jos sinulla ei ole toimivaa kuva- ja ääniyhteyttä opettajaan tunnin alusta loppuun saakka, joudut korvaamaan tunnin myöhemmin. Varmistathan yhteytesi toimivuuden ennen teoriatuntien alkua.